Szkolenie – Współpraca międzykulturowa.

Opis szkolenia.

W coraz bardziej zglobalizowanym świecie organizacje cenią pracowników, którzy posiadają kwalifikacje międzykulturowe i potrafią skutecznie poruszać się w środowiskach wielokulturowych. Współpraca międzykulturowa znajduje się więc często wśród najistotniejszych umiejętności miękkich XXI wieku. Wykazując się kompetencjami kulturowymi, stajesz się cennym zasobem w międzynarodowych zadaniach, wielokulturowych zespołach i negocjacjach międzykulturowych. Na szkoleniu nauczysz się dostosowywać swój styl komunikacji, rozpoznawać i interpretować sygnały niewerbalne oraz pokonywać bariery językowe. Dowiesz się jak angażować się we współpracę z osobami z różnych środowisk kulturowych, zyskiwać dostęp do różnych punktów widzenia i podejść do rozwiązywania problemów. Na szkoleniu rozwiniesz kompetencje kulturowe poprzez badanie własnych uprzedzeń kulturowych, założeń i stereotypów. Nauczysz się podchodzić do różnic kulturowych z otwartym umysłem, szacunkiem i ciekawością, wspierając ducha empatii i inkluzywności. Współpraca międzykulturowa umożliwi uczestnikom adaptację i pozytywne zaangażowanie w środowiskach wielokulturowych. Szkolenie pomaga budować mosty i znajdować wspólną płaszczyznę do rozwiązywania konfliktów, sprzyjając bardziej harmonijnemu i produktywnemu środowisku.

Dla kogo.

  • Pracownicy na każdym poziomie firmy i organizacji pracujący w międzykulturowych zespołach
  • Kadra zarządzająca zespołami zróżnicowanymi kulturowo
  • Pracownicy działów HR
  • Osoby pracujące w międzynarodowym środowisku
  • Osoby chcące poszerzyć wiedzę o różnych kulturach
  • Osoby odpowiedzialne za budowanie skutecznej komunikacji międzykulturowej w firmach i organizacjach

Miejsce szkolenia.

  • Stacjonarnie – cała Polska
  • Online

Czas trwania szkolenia.

  • 2 dni szkoleniowe, 16 godzin szkoleniowych

Cele szkoleniowe.

  • Poznanie różnic kulturowych wybranych profili kulturowych
  • Nabycie umiejętność radzenia sobie z negatywnymi stereotypami
  • Wzmocnienie umiejętności efektywnej komunikacji w zróżnicowanych kulturowo zespołach
  • Poznanie różnic w podejściu do pracy zespołowej
  • Nabycie umiejętności rozpoznawania różnych stylów komunikacyjnych, stosowanie ich w praktyce
  • Zdobycie wiedzy dotyczącej dopasowywania strategii współpracy do grupy
  • Poznanie różnic w relacjach między kobietami a mężczyznami w poszczególnych profilach kulturowych
  • Nabycie umiejętności radzenia sobie z trudnymi sytuacjami w zróżnicowanych zespołach z uwzględnieniem punktów zapalnych
  • Nabycie umiejętności współpracy w zespołach międzykulturowych i świadomości mocnych stron zespołów wielokulturowych
  • Nabycie świadomości tego jak jesteśmy postrzegani przez inne kultury
  • Kształtowanie wśród uczestników świadomości wartości związanych z poszanowaniem i pozytywnym wykorzystaniem wewnętrznej różnorodności organizacji
  • Poznanie sposobów na tworzenie kultury organizacji sprzyjającej przestrzegania przez wszystkich pracowników ważnych dla firm zasad i wartości oraz wspierającej wymianę wiedzy i doświadczeń między pracownikami z różnych środowisk i kultur
  • Poznanie sposobów i dobrych praktyk w organizacjach wspierających równe traktowanie pracowników (bez względu na pochodzenie, płeć, przekonania itp.), stworzenie strategii odpowiadających potrzebom organizacji

Harmonogram szkolenia.

  • Charakterystyka wybranych profili kulturowych
  • Założenia kulturowe i uprzedzenia
  • Jak jesteśmy postrzegani przez inne kultury?
  • Charakterystyka wybranych profili kulturowych
  • Założenia kulturowe i uprzedzenia
  • Jak jesteśmy postrzegani przez inne kultury?
  • Różne style komunikacyjne
  • Punkty zapalne w komunikacji międzykulturowej
  • Aktywne słuchanie
  • Zasady efektywnej komunikacji w zróżnicowanym środowisku
  • Parafrazowanie
  • Indywidualizm vs kolektywizm
  • Jak inni to robią?
  • Plusy i zagrożenia pracy w międzykulturowych zespołach
  • Asertywne porozumiewanie się
  • Komunikaty w zespole – jak to zrozumieć?
  • Obowiązki i oczekiwania wobec płci w różnych środowiskach
  • Patriarchat vs matriarchat
  • Równy podział obowiązków i przywilejów – czyli jaki?
  • Wypracowanie strategii z uwzględnieniem różnic międzykulturowych
  • Zapoznanie z ideą factfulness
  • Szukanie wspólnych elementów dla każdej kultury

Metody szkoleniowe.

Szkolenie prowadzone jest w formie warsztatów przy wykorzystaniu poniższych metod:

  • praca w grupach
  • dyskusja
  • studium przypadków
  • symulacja
  • praca indywidualna
  • burza mózgów
  • praktyczne ćwiczenia
  • interaktywne quizy

Zainteresowało Cię szkolenie?