Szkolenie – Współpraca międzykulturowa.
Opis szkolenia.
W coraz bardziej zglobalizowanym świecie organizacje cenią pracowników, którzy posiadają kwalifikacje międzykulturowe i potrafią skutecznie poruszać się w środowiskach wielokulturowych. Współpraca międzykulturowa znajduje się więc często wśród najistotniejszych umiejętności miękkich XXI wieku. Wykazując się kompetencjami kulturowymi, stajesz się cennym zasobem w międzynarodowych zadaniach, wielokulturowych zespołach i negocjacjach międzykulturowych. Na szkoleniu nauczysz się dostosowywać swój styl komunikacji, rozpoznawać i interpretować sygnały niewerbalne oraz pokonywać bariery językowe. Dowiesz się jak angażować się we współpracę z osobami z różnych środowisk kulturowych, zyskiwać dostęp do różnych punktów widzenia i podejść do rozwiązywania problemów. Na szkoleniu rozwiniesz kompetencje kulturowe poprzez badanie własnych uprzedzeń kulturowych, założeń i stereotypów. Nauczysz się podchodzić do różnic kulturowych z otwartym umysłem, szacunkiem i ciekawością, wspierając ducha empatii i inkluzywności. Współpraca międzykulturowa umożliwi uczestnikom adaptację i pozytywne zaangażowanie w środowiskach wielokulturowych. Szkolenie pomaga budować mosty i znajdować wspólną płaszczyznę do rozwiązywania konfliktów, sprzyjając bardziej harmonijnemu i produktywnemu środowisku.
Dla kogo.
- Pracownicy na każdym poziomie firmy i organizacji pracujący w międzykulturowych zespołach
- Kadra zarządzająca zespołami zróżnicowanymi kulturowo
- Pracownicy działów HR
- Osoby pracujące w międzynarodowym środowisku
- Osoby chcące poszerzyć wiedzę o różnych kulturach
- Osoby odpowiedzialne za budowanie skutecznej komunikacji międzykulturowej w firmach i organizacjach
Miejsce szkolenia.
- Stacjonarnie – cała Polska
- Online
Czas trwania szkolenia.
- 2 dni szkoleniowe, 16 godzin szkoleniowych
Cele szkoleniowe.
- Poznanie różnic kulturowych wybranych profili kulturowych
- Nabycie umiejętność radzenia sobie z negatywnymi stereotypami
- Wzmocnienie umiejętności efektywnej komunikacji w zróżnicowanych kulturowo zespołach
- Poznanie różnic w podejściu do pracy zespołowej
- Nabycie umiejętności rozpoznawania różnych stylów komunikacyjnych, stosowanie ich w praktyce
- Zdobycie wiedzy dotyczącej dopasowywania strategii współpracy do grupy
- Poznanie różnic w relacjach między kobietami a mężczyznami w poszczególnych profilach kulturowych
- Nabycie umiejętności radzenia sobie z trudnymi sytuacjami w zróżnicowanych zespołach z uwzględnieniem punktów zapalnych
- Nabycie umiejętności współpracy w zespołach międzykulturowych i świadomości mocnych stron zespołów wielokulturowych
- Nabycie świadomości tego jak jesteśmy postrzegani przez inne kultury
- Kształtowanie wśród uczestników świadomości wartości związanych z poszanowaniem i pozytywnym wykorzystaniem wewnętrznej różnorodności organizacji
- Poznanie sposobów na tworzenie kultury organizacji sprzyjającej przestrzegania przez wszystkich pracowników ważnych dla firm zasad i wartości oraz wspierającej wymianę wiedzy i doświadczeń między pracownikami z różnych środowisk i kultur
- Poznanie sposobów i dobrych praktyk w organizacjach wspierających równe traktowanie pracowników (bez względu na pochodzenie, płeć, przekonania itp.), stworzenie strategii odpowiadających potrzebom organizacji
Harmonogram szkolenia.
Metody szkoleniowe.
Szkolenie prowadzone jest w formie warsztatów przy wykorzystaniu poniższych metod:
- praca w grupach
- dyskusja
- studium przypadków
- symulacja
- praca indywidualna
- burza mózgów
- praktyczne ćwiczenia
- interaktywne quizy