Szkolenie – Rozwiązywanie konfliktów.

Opis szkolenia.

Niezwykle trudne w relacjach międzyludzkich jest reagowanie w sytuacjach konfliktowych. W pracy zawodowej i życiu prywatnym, niejednokrotnie musimy stawić temu czoła, czy to jako przełożony, osoba trzecia czy też jako osoba bezpośrednio zaangażowana w sytuację konfliktową. Bardzo cenną umiejętnością jest radzenie sobie w takich sytuacjach, rozwiązywanie konfliktów i umiejętność reagowania podczas nich. W trakcie warsztatów przejdziemy przez pełen proces zarządzania konfliktem, od diagnozy poprzez odpowiednią naukę reagowania.

Dla kogo.

  • Osoby zarządzające zespołami
  • Kierownicy projektów i zespołów
  • Osoby chcące nauczyć się zarządzać konfliktem
  • Pracownicy na każdym poziomie firmy i organizacji
  • Wszyscy chcący rozwinąć umiejętności komunikacyjne

Miejsce szkolenia.

  • Stacjonarnie – cała Polska
  • Online

Czas trwania szkolenia.

Możliwe warianty:

  • 1 dzień szkoleniowy, 8 godzin szkoleniowych
  • 2 dni szkoleniowe, 16 godzin szkoleniowych

Cele szkoleniowe.

  • Zdobycie wiedzy o strategiach rozwiązywania konfliktów i różnych rodzajach konfliktów
  • Poznanie barier współpracy oraz etapów rozwiązywania konfliktów
  • Nabycie umiejętności diagnozowania sytuacja konfliktowych
  • Nabycie umiejętności radzenia sobie z typowymi sytuacjami konfliktowymi
  • Nabycie umiejętności stosowania parafrazy w dialogu i sytuacjach konfliktowych

Harmonogram szkolenia.

  • Kiedy mamy do czynienia z konfliktem?
  • Jak rozpoznać konflikt?
  • Rywalizacja
  • Unikanie
  • Uległość
  • Kompromis
  • Współpraca
  • Mechanizmy występujące podczas sytuacji konfliktowych
  • Analiza sytuacji konfliktowych
  • Konflikt relacji
  • Konflikt danych
  • Konflikt interesów
  • Konflikt wartości
  • Konflikt strukturalny
  • Bariery współpracy
  • Etapy rozwiązywania konfliktów
  • Błędne sposoby radzenia sobie z konfliktem
  • Diagnoza
  • Procedura reakcji
  • Analiza przypadków
  • Parafraza

Metody szkoleniowe.

Szkolenie prowadzone jest w formie warsztatów przy wykorzystaniu poniższych metod:

  • praca w grupach
  • praca indywidualna
  • praktyczne ćwiczenia
  • analiza przypadków
  • dyskusja
  • symulacje

Zainteresowany szkoleniem?